تماس بگیرید

Deghat Gostar Tajhiz
|

آنچه در این مطلب می خوانید

NIVELCO

معرفی 13 مورد از ترانسمیتر های سطح کمپانی NIVELCO

گروه Nivelco یک شرکت خانوادگی نسل سوم است که دفتر مرکزی آن در بوداپست، مجارستان ,واقع شده است. این شرکت با 7 دهه قدمت، دارای 35 سال سابقه در زمینه تولید ابزار اندازه گیری سطح و دما است

هشت شرکت تابعه و شبکه توزیعی که در 60 کشور جهان فعالیت می کند، بیش از یک میلیون قطعه ابزار را به بازار عرضه کرده و به فروش رسانده اند که رقابت پذیری این شرکت در بازار جهانی را اثبات می کند

سازنده انواع  تجهیزات اندازه گیری ارتفاع سطح , شامل ترانسمیتر های راداری ، مغناطیسی، خـازنی، هـیدرواستاتیـک، اولـتراسونیک برای جـامدات و مایعات و ( لول گیج های مغناطیسی) کرکره ای و هـم چنین سـوئیچ های سطح در نوع هدایتی ، مــمغناطیسی لرزشی ، خازنی، شناوری، پدال چرخشی و سایر ترانسمیتر ها و سنسور های دما ( تـرموکوپل و مقاومتی ) ، ترانسمیتر و سوئیچ فشار PH,ORP، اکسیژن محلول ، هدایت الکتریکی  و…. می باشد

این محصولات به صورت استاندارد دارای خروجی 4 الی 20 میلی آمپر و به صورت اختیاری  دارای نشان دهنده محلی، نشان

دهنده غیر محلی ، خروجی HART ،خروجی دیجیتال  RS-485 سـوئیچ و ثبات می باشند که در دو نوع  ساده و ضد انفجار قابل ارائه می باشند.

در این ویدئو نگاهی به تاریخچه و ماهیت این کمپانی خواهیم انداخت. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

همانطور که اشاره شد کمپانی NIVELCO تخصص در تولید تجهیزات سنجش سطح دارد که شامل ترانسمیتر های سطح، سوئیچ های سطح و ادوات مربوط به شبکه و ارتباطات این تجهیزات می باشد.

در این به ترانسمیتر های مختلفی که NIVELCO آنها تولید کرده و اساس کار هر کدام خواهیم پرداخت. با ما همراه باشی.

 

اگر خواسته باشیم ترانسمیتر های NIVELCO را بر اساس نوع کارکرد هر کدام طبقه بندی کنیم به ترتیب ذیل خواهیم رسید:

کلیه ترانسمیتر های سطح NIVELCO

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید ترانسمیتر های سطح NIVELCO ، بر مبنای اساس کار، به 5 دسته اصلی تقسیم می شوند.

  • ماکروویو (راداری)
  • هیدرواستاتیک
  • خازنی
  • مغناطیسی
  • التراسونیک

ترانسمیتر های سطح راداری یا ماکروویو

همانگونه که از نام این ترانسمیتر ها بر می آید این تجهیزات با تکیه بر زمان پرواز امواج الکترومغناطیسی یا امواج راداری کار میکنند. و بر همین اساس نام این روش سطح سنجی و در کل دیتکت کردن اشیا را روش Time Of Flight یا زمان پرواز می نامند.

روش کار به این گونه است که یک رشته موج با بسامد مشخص از سنسور به طرف سطح سیال تابیده شده و از آن سطح بازتاب و در نهایت به خود سنسور بازمیگردد. حال با دانستن سرعت امواج راداری که برابر با سرعت نور بوده (300000 کیلومتر در ثانیه) که عددی ثابت می باشد و زمانی که طول کشیده تا موج ارسال ، بازتاب و دریافت شود ( وظیفه اندازه گیری آن بر عهده سنسور است؛ به راحتی می توان فاصله لبه سنسور تا سطح سیال را به دست آورد.

ترانسمیتر هایی که بر این اساس کار میکنند به دو گروه هدایت شونده و غیر تماسی تقسیم می شوند.

گروه اول دارای یک کابل فلزی امتداد داده شده تا سطح سیال می باشند تا امواج را از این طریق هدایت و مانع انحراف آنها شوند.

گروه دوم اما کوچکترین تماسی با سیال نداشته و به مدل های non-Contact معروف می باشند.

این تجهیزات مناسب برای این صنایع می باشند:

1- صنایع آب و فاضلاب

2- صنایع نیروگاهی

3- مواد غذایی و نوشیدنی

4- کشاورزی

5- آزمایشگاهی

های سطح ماکروویو

ترانسمیتر های سطح هیدرواستاتیک

این ترانسمیتر ها بر اساس فشار وارده به واحد سطح؛ ناشی از وزن سیال و با در نظر داشتن چگالی هر سیال ، ارتفاع آن را به دست می آورند.

در این روش با دانستن رابطه ی چگالی ρ=m/V (ρ  چگالی، m جرم سیال، و V حجم سیال) و فرمول حجم  V = Ah (سطح مقطع مخزن A=) و ترکیب این دو رابطه با هم( ρ=m/Ah ) میتوان h یا همان ارتفاع سیال که مد نظر ماست را حساب کرد. ( h= m/ρ.A )

ترانسمیتر های هیدرواستاتیک NIVELCO به دو دسته معمولی (NIVOPRESS D) و مستغرق در سیال (NIVOPRESS N) تقسیم می شوند.

این اطلاعات در ترانسمیتر تبدیل به خروجی های استاندارد شده و به شکل اطلاعات قابل تحلیل به واحد پردازشگر ارسال می شود.

مناسب برای صنایع آب و فاضلاب و دیگر صنایع

NIVOPRESS D

ترانسمیتر های سطح خازنی

این تجهیزات بر اساس خاصیت خازنی و ظرفیت دی الکتریک سیالات آنها را سطح‌سنجی می کنند.

در این تجهیزات یک پراپ ثابت مشاهده می کنیم که نقش یکی از الکترود های خازن را ایفا می کند و نقش الکترود دوم را یا دیواره مخزن (در صورت فلزی بودن مخزن) و یا یک پراپ دوم که معمولاً به شکل یک غلاف حول پراپ اول است ؛ ایفا می کند.

طرز کار به این صورت که این تجهیز بالای مخزن نصب شده و پراپ (الکترود اول خازن) داخل سیال(ماده دی الکتریت) میشود و کل این مجموعه توسط دیواره ی مخزن ( الکترود دوم خازن) احاطه می شود.

حالا ما یک خازن الکتریکی با ظرفیت خازنی متغیر داریم که تغییر ظرفیت آن منوط به کم یا زیاد شدن حجم سیال داخل مخزن (همان ماده دی الکتریک) می باشد. این ظرفیت خازنی در ترانسمیتر تبدیل به پالس های الکتریکی یا بر مبنای میلی آمپر یا ولتاژی و یا دیجیتال (* صفر و یک) شده و به پردازش گر ارسال می شود.

ترانسمیتری که بر این اساس کار میکند ، NIVOCAP نام دارد.

Nivelco NIVOCAP CTK 200...

ترانسمیتر های سطح مغناطیسی

این ترانسمیتر ها توسط دو گروه آهنربا، عمل سطح سنجی را انجام میدهند.

گروه اول ستونی از آهنربا های روی هم چیده شده هستند که ارتفاع هر کدام از آنها برای واحد پردازشگر ترانسمیتر تعریف شده می باشد. و گروه دوم یک آهن ربای تک و شناور است که حول  ستون گروه اول با بالا و پایین شدن سطح سیال ، بالا یا پایین می رود.

آهن ربای شناور رو به روی هر کدام از آهن ربا های ستونی که بایستد، آن آهن ربا تغییر وضعیت داده و سیگنالی را به واحد پردازشگر ترانسمیتر ارسال می نماید. از آنجا که موقعیت هر کدام از آهن ربا های ستونی از قبل تعریف شده می باشد. ترانسمیتر متوجه ارتفاع آهن ربایی که سیگنال را ارسال کرده شده و به این ترتیب ارتفاع سیال به دست می آید.

 

ترانسمیتر هایی که بر این اساس کار می کنند NIVOFLIP و NIVOTRAK هستند. NIVOFLIP علاوه بر ارائه خروجی دیجیتال یا آنالوگ دارای یک نشانگر Indicator)  (نیز می باشد که به صورت دیداری می توان از ارتفاع سیال داخل مخزن مطلع شد.

این تجهیزات برای صنایع آب و فاضلاب، نفت و گاز، آزمایشگاهی و تولید نیرو مناسب می باشند.

های مغناطیسی نیولکو

ترانسمیتر های سطح التراسونیک

امواج التراسونیک امواجی از جنس بوده و ماهیتی فیزیکی و ماده محور دارند. در سال 1910 آقای الکساندر بیم اولین نفری بود که توانست با استفاده از  امواج التراسونیک مکان یک شی را پیدا نماید.

البته نویسنده وظیفه خود می داند که دین خود به طبیعت را ادا و عنوان کند که بشر امروزی با الهام از طبیعت بود که توانست این امواج را در وهله اول کشف و سپس به نفع خود، از آنها استفاده نماید. خفاش ها ، دلفین ها ، نهنگ ها و خیلی جانداران دیگر از این امواج برای جهت یابی، مکان یابی و مسیر یابی استفاده میکنند

اساس کار این ترانسمیتر ها هم، همان روش زمان پرواز یا Time Of Flight می باشد به این صورت که زمان رفت ، بازتاب و برگشت یک موج حساب و با در نظر داشتن سرعت صوت، فاصله سنسور تا سطح سیال محاسبه می شود.

از مزیت های این تجهیزات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- اندازه گیری سطح بدون نیاز با تماس با سیال

2-زاویه پرتو باریک، 5 درجه

3- پردازشگر سیگنال عالی

4- جبران کننده دما

5- حفاظت ثانویه در برابر صاعقه

6- خطی سازی 32 نقطه ایی

7- قابل ارائه در انواع ضد انفجار

8- نشان دهنده مشکل دستگاه

این تجهیزات در چارت کلی به دو دسته فشرده (Compact) و یکپارچه (Integrated) تقسیم می شوند که هر کدام از این دو به دو دسته ی (برای جامدات و برای مایعات) تقسیم می شوند.

مدل فشرده EchoTREK  و مدل یک پارچه ، EasyTREK نام دارد.

از آنجا که این تجهیزات غیر تماسی هستند برای مواردی که ، سیال چسبناک یا خورنده می باشد، کاربردی می باشد.

صنایع شیمیایی و دارویی، صنایع غذایی- نوشیدنی، صنایع بسته‌بندی ، مصالح ساختمانی، نیروگاهی و کشاورزی صنایعی هستند که از این تجهیزات استقبال میکنند.

های التراسونیک نیولکو

سخن پایانی

این خلاصه ایی بود از شرح کار هر ترانسمیتر و لیست کلی آنها در پست های بعد به بررسی سوئیچ ها، ترانسمیتر های آنالیتیکال، سنسور ها و اندازه گیر های دما، فلومتر ، سنسور های صنعتی و سنسور های فشار و واحد های پردازنده ی ساخت NIVELCO خواهیم پرداخت

لازم به ذکر است که تمامی تجهیزات فوق قابلیت سفارش گذاری در حالت ضد انفجار را دارند.

شرکت مهندسی دقت گستر تجهیز به عنوان نماینده انحصاری NIVELCO در ایران تمامی این تجهیزات را با کارت ضمانت 5 ساله و 10 سال خدمات پس از فروش به شما گرامیان تقدیم می نماید.

  

کلیه ترانسمیتر های سطح NIVELCO

آنچه در این مطلب خواندید

0 0 رای ها
رتبه بندی
اشتراک
اطلاع دهید
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه نظرات